Zalecenia

Wymiana oleju z filtrem oleju

Wymiana oleju to podstawowa czynność podczas eksploatacji pojazdu. Wykonuje się ją najczęściej nie bez powodu, olej zapewnia smarowanie oraz chłodzenie każdego silnika bez wyjątków. Jest elementem, który zużywa się najszybciej szczególnie, jeśli znacznie obciążamy silnik i nie zapewniamy mu optymalnego smarowania, ma to miejsce szczególnie na krótkich odcinkach, czyli w ruchu miejskim. Wymiana oleju powinna zawsze wiązać się z wymianą filtra oleju. Filtr oczyszcza olej z mikro zanieczyszczeń, które negatywnie wpływają na trwałość silników.

Podpowiedzi
*Wymieniaj olej co 15-20 tys. przejechanych kilometrów, zawsze sprawdzaj zalecenia producentów, które znajdziesz w książce serwisowej
*Zawsze dobieraj olej zalecany przez producenta
*Zawsze wymieniając olej, wymieniaj jego filtr
*Unikaj jazdy na niskich obrotach – im niższe obroty, tym gorsze smarowanie silnika
*Nie lekceważ kontrolki olejowej, w 90% znika po dolaniu oleju

Podpowiedzi

*Wymieniaj olej co 15-20 tys. przejechanych kilometrów, zawsze sprawdzaj zalecenia producentów, które znajdziesz w książce serwisowej

*Zawsze dobieraj olej zalecany przez producenta

*Zawsze wymieniając olej, wymieniaj jego filtr

*Unikaj jazdy na niskich obrotach – im niższe obroty, tym gorsze smarowanie silnika

*Nie lekceważ kontrolki olejowej, w 90% znika po dolaniu oleju

Wymiana filtra powietrza
Filtr powietrza to kolejny element eksploatacyjny, odpowiedzialny za oczyszczanie powietrza, które jest wykorzystywane do spalania mieszanki paliwowej. Jego wymiana w 90% przypadków zajmuje kilkanaście minut, jego koszt również jest niewielki. Filtr powietrza zatrzymuje wszystkie zanieczyszczenia pochodzące z otoczenia, skutecznie działający filtr zapewnia efektywny przepływ powietrza potrzebnego do zapalenia mieszanki paliwowej, czyli poprawnej i wydajnej pracy naszego silnika.

Podpowiedzi
*Zapchany filtr powietrza ogranicza moc i podwyższa spalanie Twojego samochodu
*Wymieniaj filtr powietrza zawsze co 40 tys. Km

Wymiana filtra kabiny
Filtr kabinowy to jeden z niewielu elementów, od którego zależy Twoje zdrowie. W układzie powietrza krążącego w kabinie gromadzą się grzyby oraz drobnoustroje. Efektywnie działający filtr zapewni Ci oddychanie powietrzem dobrej jakości. Ma to szczególne znaczenie, jeśli jesteś alergikiem lub masz problemy z płucami. Wymiana filtra kabinowego w większości wypadków to mało skomplikowany proces, choć zdarzają się pojazdy, w których filtr umieszczony jest w bardzo trudno dostępnym miejscu, w takim przypadku musisz liczyć się z wyższą ceną samej usługi wymiany, gdyż bywa ona bardzo czasochłonna.

Podpowiedzi
*Kontroluj układ klimatyzacji po każdym sezonie zima / lato
*Zawsze podczas przeglądu klimatyzacji wymieniaj filtr kabinowy, nie rzadziej niż co 10 – 15 tys. km
*Filtr kabinowy zapewnia oddychanie w samochodzie świeżym, oczyszczonym powietrzem
*Inwestuj w węglowe filtry kabinowe, są o wiele bardziej skuteczne pod kątem oczyszczania powietrza z drobnoustrojów
*Jeśli jesteś alergikiem, filtr kabinowy to podstawowy element do regularnej wymiany w Twoim samochodzie
*Filtr kabinowy zapewnia poprawne i efektywne działanie układu klimatyzacji jak i wentylacji w pojeździe
*Czysty filtr kabinowy zapewni szybsze odparowywanie szyb

Wymiana filtra paliwa
Filtr paliwa to bardzo istotny element układu paliwowo – wtryskowego. Powierzono mu spore zadania filtracji paliwa, na którego jakość niestety my, kierowcy nie mamy żadnego wpływu. Filtry paliwa w silnikach diesla w technologii common rail, czyli technologii bezpośredniego wtrysku są bardziej wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia niż w przeciętnych silnikach zasilanych benzyną bezołowiową. To wcale nie oznacza, że nie możemy w tym drugim przypadku bagatelizować jego wymianę.

Podpowiedzi
*Przestrzegaj regularnej wymiany filtra paliwa szczególnie w nowoczesnych silnikach diesla
*Kupując auto używane, zawsze pamiętaj o wymianie filtra paliwa, to niewielki koszt, a przy ujemnych temperaturach zapewni bezproblemowy rozruch pojazdu
*W niskich temperaturach z oleju napędowego wytrącają się kryształki parafiny – konsekwencją tego zjawiska może być zapchanie filtra paliwa
*Zimą stosuj paliwa lepszej jakości, są nieco droższe, ale zawierają depresatory, które pomagają utrzymać układ paliwowo – wtryskowy w czystości
*Szczególnie zimą tankuj do pełna, zapobiegniesz osadzaniu się pary wodnej na ściankach zbiornika, która w połączeniu z paliwem, potrafi skutecznie zapchać filtr paliwa